vineri, 14 decembrie 2018

UN OM…ȘI ATÂT - Silvia Urlih


Mi-s ochii pavăza lumii,
îi dor
povara ce-o duc,
orbirea o sorb din pământ,
pământul mi-e gol
și genune,
ridic o secundă privirea
dar
irisu-i cuibul de cuc
sunt pleoapă de vânt
și uitare,
mi-acopăr zăpada
cu mine.

Mi-s ploaie din vremuri cernite,
mi-s om
cu dor și ierniri
mi-s plângeri
din timpuri apuse,
orbirea m-apasă de jos,
mi-s ploaie de vând
fără hopuri,
mi-s norul
cântat în doiniri
mi-s cântecul lirei ce-și plânge
în plâns,
plânsul duios.

Mă plouă cu aripi de vânt,
mă plouă
în ochiul meu orb,
apusul din soare
mi-e casă,
umbrelă mi-s ochii spre țărmuri,
mi-s ploaie din timpuri apuse,
de-atunci
când eram dor un rob,
mi-s rază ruptă din soare,
mi-s rază
venită din vremuri.

Deși vin din vremi de departe,
sunt om…
un om care râre,
care plânge
care trăiește în azi.
Sunt
un om
și atât.
Silvia Urlih - 14.12.2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu