joi, 19 noiembrie 2015

ȘI DACĂ… Silvia Urlih

Și
dacă muntele
s-ar prăbuși sub grelele-i poveri,
nu ar mai fi
pădure
să-i crească-n arătură,
și
dacă marea
s-ar scurge spre alte învieri,
pământul
s-ar usca sub propria-i tortură.

Și
dacă soarele
s-ar îmbrăca în haine ceruite,
nu ar mai fi
grădină
să-i râdă cu blândețe,
și
dacă grâul
ar putrezi sub ploi neîmblânzite,
pâinea
s-ar risipi în strigăte răzlețe.

Și
dacă tu
mi-ai spune că nu-ți sunt lumânare,
n-aș mai vedea
lumina
din sufletu-mi pribeag,
mi-aș ostoi și trupul și sufletu-n cărare,
m-aș prăbuși în hăuri,
dacă
nu mi-ai fi prag.

Și
dacă cerul nostru
nu ne-ar mai fi grânar,
ne-am rătăci prin lume,
să ne arăm
ogorul,
ne-am răscoli în raiul care ne-a fost
dat
dar,
ne-am prăvăli sub munte
să ne aflăm
izvorul.

Și
dacă rădăcina
mi-ai rupe-o în fășii,
aș rătăci prin ceruri
să-mi fac din stea
zăbrele
aș fi pământ în mine
și
aș încremeni,
aș fi

doar o statuie cu trupul în atele. 
Silvia Urlih - 16.11.2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu