luni, 6 iulie 2015

Victimă sau călău?!- Silvia Urlih

Am cunoscut de curând un om, un bărbat care mi-a povestit că iubește două femei. Le iubește pe amândouă pentru că, în fiecare dintre ele regăsește câte ceva ce îi alină sufletul. Una e blândă, calmă, caldă, casnică. Cealaltă e puțin dură, deșteaptă, liberă, care știe ce vrea.
Le iubește… spune el, dar… așa o fi ?!
Știe el ce înseamnă să iubești, să dăruiești ?! Nu cumva , în mintea lui se minte ?! Cum poți iubi două femei cu aceeași intensitate ?! Cum poți iubi, dar și dărui ?!
În accepțiunea lui, el e victima celor două femei. Ele se folosesc de el. Lui, doar îi e milă de ele și nu se poate rupe de niciuna. De la ambele ia câte ceva…. IA CÂTE CEVA… Deci, ia și nu dăruiește.
La început, nu am înțeles sensul celor spuse. Pe parcursul zilelor, am înțeles. I-am înțeles trăirile, sentimentele, deși nu îl pot aproba în totalitate.
Te vei întreba probabil de ce l-am înțeles, dar și de ce nu îl aprob.
L-am înțeles, și chiar i-am dat circumstanțe atenuante, pentru că în fiecare dintre ele regăsește un sentiment. Încă din copilărie a suferit din lipsa de afecțiune. Nu a fost iubit așa cum și-ar fi dorit sufletul său. Părinții ( ca mai toți de altfel), au încercat să-i ofere tot luxul necesar. .. bani, poziție socială. Munceau zi lumină pentru ca lui să nu-i lipsească nimic. Nimic, mai puțin afecțiune. Încă din copilărie caută… caută să găsească în jur, ( la o femeie, la un prieten) ceea ce-i lipsește. Sufletul său, gol din pricina neiubirii, suferă. Nu a conștientizat niciodată că această lipsă i-a dezvoltat spiritul de „războinic”. Era și continuă să fie irascibil. Se revolta de fiecare dată, neștiind să-și explice de ce. Se exteriorizează cu duritate. A devenit egoist fără să-și dea seama.  În fiecare dintre femeile din viața lui (și nu au fost puține) , a căutat un strop de iubire sinceră de mamă, un strop de iubire sinceră de prieten. Fiecare dintre ele i-au dăruit câte puțin din ceea ce el  căuta și caută. Astfel, s-a lăsat furat de  timp. Anii au trecut și a ajuns în toamna vieții fără a ști să iubească, să dăruiască și chiar să primească iubirea. Încă din adolescență , neștiind ce înseamnă a iubi, nu s-a regăsit… nu s-a înțeles. A fost un copil, un adolescent și un tânăr care a făcut tot felul de năzbâtii, doar pentru a atrage atenția asupra lui. A făcut orice pentru a fi în centrul atenției.
Nu l-am înțeles, pentru că, în egoismul eului său, se folosește de cele două femei din viața sa. Nu conștientizează că le folosește, că le strivește , cu, sau fără voie, sufletele. Nu înțelege că femeia trebuie acceptată cu defectele dar și cu calitățile ei. Nu înțelege că femeia, ca și bărbatul, nu este perfectă. Prin comunicare se poate ajunge la un numitor comun.
Nu a învățat încă, în anii ce au trecut fără rost pe lângă el, să aprecieze femeia, să ia decizii care să-i umple viața. S-a mulțumit doar cu firimiturile ei. Nu cu femeile pe care le-a întâlnit, ci cu firimiturile pe care i le-a presărat viața în palmă. Ce face el ?! Continuă să se victimizeze. Continuă să creadă, în neînțelegerea lui, că este victimă și nu călău.
Un bărbat iubește două femei… dar… și-ar dori doar una care să aibă calitățile amândorura.
FIRIMITURI... de jur împrejur , doar firimituri... Cu ele nu te „saturi”...
Când primești o felie întreagă, mulțumește-i lui Dumnezeu că ai primit-o .

AM TRĂIT…..DAR AM ȘTIUT ?
E obosită
locomotiva  mea cu amintiri…
trage un tren...
e trenul vieții mele
obosite…
trece cu mine,
prin ani cu rătăciri…
printre morminte
cu suflete
neîmplinite.
Eu,
sunt mecanic în locomotivă…
trenul oprește
în stații neștiute…
stă un minut ,
aleargă
sau este în derivă
prin gări ,
pe drumuri nebătute.
Anii-au trecut
și trec
în mare grabă,
parcă-a fost ieri
când soarele-am văzut…
am luat din gară
câte-un om de treabă,
dar a uitat
de binele
ce i-am făcut.
Privesc în urmă
pe drumul ce-am umblat…
ce lungă viață,
dar ce scurtă ,
ce drumuri am făcut…
am hoinărit
cu ranița-n spinare
nencetat…
și-acum mă-ntreb :
Eu am trăit… dar am știut ?!


SĂ NU MORI MURIND !
Ai voie să plângi, dar fă-o în gând
ai voie să ceri, dar fă-o în șoaptă
ai voie să speri, tu fă-o sperând
căci ce e al tău, e-al tău și te-așteaptă.

Ai voie să urli, să țipi de durere
dar nu ai voie nicicând să cedezi
doar cel ce renunță când norul o cere
usucă pământul din albe livezi.

Tu ești universul ești gândul puternic
ești soarele tău și-al tău infinit
ești barca-n ocean cu vântul prielnic
ești fiul iubit de când ai venit.

Tu om din pământ cu iubire de zile
trăiește prezentul, trăiește trăind !
scrie în cartea-ți cu-albastrele-i file
că viața e viață ; să nu mori murind !

DEZLEAGĂ-MĂ DE VÂNT
Inspiră-mă pădure, respiră-mă curată,
picură-mi peste suflet iubire din iubire,
aruncă flăcări vii în inima-nghețată
și arde-mă cu soare, acum, în amurgire .

Hrănește-mi însetarea din buzele-mi ce fierb ,
răspunde-mi întrebărilor ce îmi opresc suflarea,
îngenunchez cu tine pe lacrimi și te-ntreb:
când se sfârșește noaptea , când vine neaflarea ?

Se rup bucăți din mine, se prăbușesc pe lunci,
se tânguie-n iertarea pădurii din pământ;
albastrule ce râuri cu râul dintre stânci,
dă-mi mie puritatea , dezleagă-mă de vânt !

DEZLEAGĂ-MĂ DE LEGĂMÂNT
Tăcerea ta,
mi-a aruncat iar sufletul
sub izvor,
lacrima mea
e iar floare uscată,
pe islaz,
tăcerea ta,
genunchii mi-i taie,
deși
îmi e covor,
liniștea ta,
îmi lasă răni adânci pe
cărunțit obraz.

Ecoul vocii tale
îmi cântă cu stelele
pe harfă,
mi-ai dat încredere,
mi-ai spus
ce n-am mai auzit,
dezleagă-mă de legământ,
mă simt ca o eșarfă
pe care vântul
o plimbă din infinit
în infinit.

Dezleagă-mă
de tot ce-ai spus
și ai promis,
mă chinui singură să mă dezleg,
dar…
uite că nu pot…
te simt mult prea aproape când
mă trezesc
din vis,
spune-mi doar un cuvânt …
să-mi fie
… antidot.

SĂ IUBESC, IUBIRE !
Dezleagă-mă iubire
de de ploaie
și de vânt,
adună praful iernii
de pe colina frunții,
știu că iubirea ta
e-n mine
legământ,
copilul meu și-al tău
să roagă
iară minții.

Dezleagă-mă
de stâlpul ce alții
l-au plantat,
rămâi la mine-n suflet,
nu rătăci pe-afară,
hai să cântăm balada
așa
cum am cântat,
hai să clădim castelul ce alții
îl surpară.

Dezleagă-mi inima ,
iubire,
n-o ține-n colivie,
mie îmi este bine,
dar,
inima mea plânge,
vrea aer să respire,
vrea iar,
din nou să știe,
să știe iar fiorul
cum se strecoară-n sânge.

Dezleagă-mă de mine,
de mintea-ntunecată,
croiește-mi iară aripi,
să zbor spre-naltul cer,
vreau pace,
vreau iubire,
nu-mi place-ngenuncheată,
vreau să iubesc,
iubire…
este prea mult ce-ți cer ?!

 fragment din cartea„Giulgiul iubirii”- Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu