luni, 30 septembrie 2013

Ție, pruncul meu drag ! Silvia Urlih




De la fereastra unde-mi am masa de scris, văd muntele împădurit. Pădurea, verdele, mă cheamă spre ea. Mă vede… vede cum îmi curg lacrimile de dor… de dorul fiului și al fiicelor lui. Inima urlă de durere, sufletul hălăduiește disperat peste depărtări.
Am ales depărtarea. Am ales singurătatea. Am ales să plec cât mai departe, iar pașii m-au dus în celălalt capăt al țării… Mă puteau duce pe alte meleaguri, poate că aș fi ales străinătatea, dar dragul de plaiurile mele, dorința mea de a nu fi foarte departe, m-a țintuit legată de pământul meu natal. Mirifice meleaguri mi-a pus sub tălpi divinitatea… alese tărâmuri scăldate în verde crud.  Dar… departe mă aflu de tine și fetițele tale, mult prea departe.
Mi-e dor şi adesea visez că străbat în goană nebună distanţa dintre noi . Mă urc în mașina timpului și mă conduce lângă tine. Visez cu ochii deschiși că stau o clipă de vorbă cu tine, că îmi povestești problemele cu care te confrunți. Nu mi-ai mai spus nimic din ce te frământă. Poate că este mai bine așa… sau poate că nu mai ai probleme pe care să mi le împărtășești. Mama nu vrea să te deranjeze cu întrebări care poate ți-ar deschide poarta sufletului. Nu vreau să spui ce nu vrei spune. Tu știi că mama abia așteaptă să-ți descarci sufletul… dar nu vreau să forțez lucrurile. Tu știi că mama vrea să vorbim puțin, foarte puțin… nu vreau să te rețin din problemele tale. Iar atunci când vorbim, vreau să-mi spui doar ceea ce simți.
Durerea dorului de voi mă ucide clipă de clipă, dar mă hrănesc cu imaginea ta. Vezi tu fiul meu… acum Dumnezeu mi-este prieten și aliat. Mă confesez Lui. Mă spovedesc foii albe de hârtie. Ea… și ea mi-a devenit cel mai bun prieten. Mă ascultă, uneori chiar mă îmbărbătează. Vorbesc zilnic cu ea, cu fila goală ce parcă abia așteaptă spovedania mea.
Aș vrea să fiu o petală de trandafir să-ți mângâi o clipă obrazul, fruntea tânără și luminoasă.
Când vreau să uit de dor, mă apropii de tine cu ochii sufletului; mâinile mele te caută , te întâlnesc , te iau în brațe cum am făcut-o de mii de ori când erai doar un copil şi simt cum în mine urca seva proaspătă a pământului, amestecată cu tot ceea ce eşti tu. Aș vrea să cuprind cu brațele mele întreg pământul și o dată cu el și pe tine, să vă țin la piept, să ascult cum îți bate inima, să-mi las lacrimile să vă spele. Când vreau să uit de dor, mă apropii precum un fluture de sufletul tău, iar gândurile mele îţi cuprind gândurile... Când nu mai pot de dor, scriu…
Scriu, plâng și iar scriu. Apoi, de teama de a nu-ți trimite ce am scris, șterg tot. Poate că este mai bine să nu te mai încarc și eu cu dorurile mele.
Poate că nu o să-ți placă că-ți spun prunc, știu de fapt că nu-ți place. Acum ești bărbat, ai familia ta, ai fetele tale. Dar… până voi urca la cerul din pământ, tot pruncul meu vei fi.
În rest… în rest sunt sănătoasă și mi-e bine, copilul meu, fiul meu, pruncul meu.

ÎȚI SCRIU COPILE…
Îți scriu copilul meu
iar o scrisoare;
să știi că astăzi dealul a-nflorit,
că amintirea
încă mă mai doare
și dorul meu de tine
n-a murit.
Domnului meu îi scriu iar acatist,
îi stau în brațe
și îi povestesc ,
că sufletul mi-e liniștit
deși e trist
și-l rog
să te îmbrace-n flori
căci te iubesc.
Îți scriu copile
că îmi este bine
și plouă peste mine cu lumină,
că zilele
de fericire-s pline,
dar dorul
plânge
în surdină.
Scrisoarea
ți-am trimis-o cu un porumbel,
va ști să te găsească
să ți-o dea,
i-am spus :
-Să stai puțin cu el
și când te-ntorci
să-mi aduci gândul lui


scris pe o stea.
fragment din cartea„ Biserica sufletului meu” Silvia Urlih

4 comentarii:

  1. Numai plânge, draga mea! Te înțeleg că-ți este dor dar... îl poți vedea oricând, oricând il poți strânge în brate, oricând il poți săruta pe obraz... eu însă, numai când voi pleca din aceasta lume mai pot spera ca-l voi reîntâlni acolo... poate ca Maica Domnului a reușit sa-L înduplece pe Măritul Dumnezeu sa-mi ierte fiul și... sa-l salveze din ghearele Satanei...
    Draga mea, draga... de un timp numai plâng... de fapt de când s-au împlinit doi ani de viata prin bezna acestei lumi, de atunci numai plâng... i-am cerut la mormânt sa-mi dea din liniștea lui si... nu mai am lacrimi... s-au dus...
    Te sărut pe suflet, Silvioara, draga mea! Îți mulțumesc din tot sufletul meu pentru tot ceea ce ai făcut pentru mine! Nu voi uita NICIODATĂ! Tot binele din lume sa se reverse asupra ta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ooof Doamne... câtă dreptate ai !!! Mulțumesc pentru că ai aruncat peste mine cu aisbergul adevărului

    RăspundețiȘtergere
  3. hahahaha....asta simt aproape toate mamele..mai ales, mame de baieti...si eu am trecut prin dorurile astea...si mie mi-a fost greu cand s-a insurat cu cine nu-mi era pe plac (dar, sunt convinsa, ca nici o femeie din lume nu mi-ar fi fost pe plac :))
    stii, noi suntem o generatie "sacrificata"...am fost crescute si educate de familie, societate...sa ne supunem cu sfintenie dorintelor si prejudecatilor parintilor...dar...dar suntem si generatia care acum trebuie sa ne supunem cu sfintenie dorintelor copiilor nostrii...in balansul asta ne gasim foarte greu locul...
    ti-am citit, din pura intamplare, sau nu...ptr ca nimic nu e intamplator, povestea vietii tale...pe nerasuflate am citit-o...o poveste scrisa cu sufletul...simplu...sincer...trist...
    eu cred ca nu trebuie sa faci un target din fiul tau...sa nu te agati de el, ca de-o ultima speranta, ca-l obosesti si o sa ajunga sa te evite...nimeni nu poate sa traiasca viata nimanui...fie ca-i fiu sau mama...fiecare are firul sau...destinul sau..lectiile sale de invatat ...ptr care Dumnezeu I-a adus pe pamant...
    eu zic ca un hobby e perfect ptr aceste momente...mie-mi place sa scriu poezii si sa fac poze... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea Sorina !
    Sunt onorată pentru faptul că ai citit povestea(probabil nu și cărțile), sunt onorată că ai citit și acest text, text scris cu sufletul. Dar, trebuie să te contrazic puțin. Această scrisoare i-am scris-o fiului meu, pentru că mi-e tare dor de el, pentru că ne desparte ”Un lat de țară”, pentru că nu l-am mai văzut de aproape doi ani. El este căsătorit, are două minunate fetițe, are o familie închegată și sunt foarte mulțumită de alegerea lui.Mi-ar place să-ți citesc poeziile.
    Cu tot dragul, Silvia

    RăspundețiȘtergere