vineri, 13 februarie 2015

EA, TINEREȚEA MEA - Silvia Urlih











Pe-o bancă-n parc, sub un castan, pe o cărare,
sta tristă și îngândurată, o copilă.
Avea trupul firav și ochi, precum un val de mare.
Eram grăbită. Am privit-o. Mi-a fost milă.

Copila m-a strigat pe nume, mi-a spus să m-odihnesc.
Avea în mână un trandafir uscat.
Mi-a spus privindu-mă în ochi, să nu mă mai grăbesc…
Am stat o clipă. Am privit-o. Și-am plecat.

Trei pași am mai făcut, dar, m-am oprit din mers.
Chipul fragil, mă urmărea.
Vedeam copila, o știam, ne-am întâlnit în univers.
Da, ne știam, ne întâlnisem undeva.

Am vrut să mă întorc, s-o iau în brațe și s-o plâng.
Am vrut s-o iau, să-i fie bine.
Ea mi-a zâmbit și mi-a făcut un semn cu ochiul stâng.
Mi-a spus să plec, să-mi iau și bătrânețile cu mine.

M-am întrebat de ce când m-a chemat nu m-am oprit,
de ce când am chemat-o nu m-a vrut,
de ce când m-am întors, șăgalnic mi-a zâmbit,
de ce acum c-am vrut-o lângă mine, m-a durut.

Copila a rămas pe bancă, sub pomu-mbătrânit.
Tristețea ei și-a mea, mă sufoca.
Am vrut să plec, s-o uit pe bancă, însă, mi-am amintit.
Copila, era ea… ea, tinerețea mea.
Silvia Urlih - 13.02.2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu