joi, 23 august 2018

ÎNTREBĂRI FĂRĂ RĂSPUNS - Silvia Urlih

De ce m-apasă întrebarea
că-n viață
n-am făcut nimic,
de ce în gânduri mă înec
și mă întreb
de ce-am tăcut,
de ce-am fost mare-n fața mea,
dar
m-am văzut mereu tot mic,
de ce  ades m-am întrebat:
„de ce îmi sunt necunoscut ?”

De ce în noapte m-am visat
ce-n ziuă
nu m-am regăsit,
de ce doar visul mi-a fost vis
și-n vis
doar visul mi-a rămas,
de ce ursitul ce mi-a fost,
în zi, nu mi-a mai fost ursit,
de ce nu am putut fugi
și-am  gângăvit
tăcută-n glas ?

De ce cu munții m-am luptat
și-am vrut să-i trec în zbor,
zburând,
de ce câmpia n-am văzut-o
și nici aleea
n-am găsit,
de ce n-am ascultat instinctul
ce mi-a cântat în gând,
gândind,
de ce acum îmi sunt sihastru,
de toată lumea părăsit ?

De ce pe tava lumii-ntregi
mi-am așezat sufletul plâns,
de ce-am știut
că judecata
de judecată va muri,
de ce în punga vieții mele
doar amăgiri
și rău am strâns…
De ce ?
De ce atâtea întrebări,

când până-n zori voi răsări.
Silvia Urlih 23.08.2018


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu