sâmbătă, 6 noiembrie 2021

Doar gânduri 16 - Silvia Urlih

De când mă știu, mi-am dorit și am știut că POT !

De când mă știu, mi-am dorit să-mi depășesc limitele. Încă din anii copilăriei, am visat și mi-am dorist , că  voi fi „cineva”. Nu știam eu ce înseamnă acel sau acea  „cineva”, dar îmi doream să fiu un cineva care va reuși să iasă din mahalaua în care trăia. O mahala unde femeile erau bătute, în care bărbații se înecau în alcool, o mahala unde femeile duminică de duminică stăteau la poartă și mâncau semnințe și bârfeau când pe una, când pe alta, când pe cealaltă (care lipsea de la șuetă).

În același timp, atunci când mergeam la școală, vedeam pe stradă, în stânga și-n dreapta mea oameni îmbrăcați frumos, femei coafate, rujate și cu o anumită ținută și aliură.  Mi-am dorit să fiu și eu ca acele doamne. Mi-a plăcut cum arătau acele doamne. Îmi doream să evadez din mahalaua mea și să arăt ca ele. Doamne, cât de mult îmi doream !

Mi-a fost foarte greu, să ajung ca acele doamne, pentru că tatăl meu mă bătea ori de câte ori mă vedea îmbrăcată ceva mai elegant, cu pantaloni, cu ruj pe buze, sau cu unghii lăcuite.(aveam deja 19 ani).

Tatăl meu, în naivitatea și în neștiința lui, nu-mi dădea voie să învăț, să citesc, să-mi dezvolt intelectul. În concepția lui, învățatul duce la nebunie, la boală a creierului.

După mulți ani, l-am înțeles. Așa credea el că-mi va fi bine. Necunoașterea te ferește de rele.

Așa credea el, pentru că așa a fost și el educat. Prea multă carte strică. Bietul meu tată, orfan de tată fiind de la 4 ani, a fost obligat ca la 14 ani, să învețe o meserie pentru a-și susține mama văduvă și pe cei doi frați mai mici.

Nu l-am ascultat, nu l-am auzit și mi-am urmat visul. Am fost un copil curios și dornic de cunoaștere. Citeam cărți de beletristică sub pătură, cu lanterna, sau în WC-ul din curte.

Încă de mică m-am format ca o luptătoare, care vrea să-și dovedească în orice situație, că poate să-și împlinească dorința, visul. Mereu am fost o nonconformist, căreia nu i-a plăcut să se înregimenteze regulilor impuse.

Privesc cu nostalgie în urmă. A trecut deja peste jumătate de secol din viața mea. Privesc în urmă și mă minunez cum de am putut să trec peste zecile, sutele de obstacole pe care le-am avut.

Privesc cu nostalgie, dar și cu mândrie.

Mă dau, pentru a nu știu câta oară, ca și exemplu  de viață. Dacă eu am reușit, puteți și voi !   

Dragii mei ! Nu renunțați la visurile voastre! Luptați cum știți și cum puteți, pentru a vă depăși limitele !

Știți voi vorba aia : Dumnezeu te lasă să duci atât cât poți duce. Iar noi, oamenii, putem duce cât nici nu ne imaginăm.

Aveți încredere în voi și-n Dumnezeul vostru !!!

fragment din cartea „Doar gânduri” - Silvia Urlih

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu