vineri, 26 noiembrie 2021

Doar gânduri 24 - Silvia Urlih

Mă uit în oglindă și văd o femeie matură, cu trăsături frumoase și fără riduri. Mă uit în bulletin și nu-mi prea place când văd ce an de născare scrie.

Mă uit în urma mea și mă bucur și mă fericesc de ceea ce văd.

Mă uit înaintea mea și… nu pot crede că ceea ce e scris în buletin este adevărat. Știu și simt că mai am multe de făcut.

Vai Doamne… ce-i și cu vârsta asta.. Te simți tânăr, te vezi tânăr, arăți chiar bine, când te uiți în oglindă. Dar, când vezi că nu mai ai aceeași podoabă capilară, că nu e nevoie să mai mergi la coafor și la mani-pedi așa cum o făceai cu ceva ani înainte, parcă nu te mai simți tocmai confortabil.

Unghiile nu trebuie să ți le mai tai săptămânal. Le poți tăia liniștit din două în două săptămâi. Părul nu trebuie să ți-l mai tunzi lunar, pentru că a stagnat din creștere și oricum nu mai e cum era. Tensiunea îți e mai mare ca-n tinerețe, pentru că, mnloh… și inima obosește după ce  zeci de ani a tot pulsat mii de litri de sânge.

Ce dacă nu mai ai claia de păr din tinerețe ? Important este ce era sub claia aia de păr și ce este acum sub scalp..

Ce simți, cum te simți ?

Ce dacă părul ți-e grizonat ? Împortant este că te-ai înțelepțit.

Ce dacă ridurile îți brăzdează obrazul ? Își au și ele farmecul lor.

Ce dacă ai 2 kg. în plus ? Împortant este să nu ai 10 sau 20 kg. în plus.

Ce dacă nu mai poți alerga ca-n tinerețe ? Important este să nu uiți de tine și să continui să te miști, făcând plimbări cât mai lungi.

Ce să zic, anii își spun cuvântul, chiar dacă noi nu vrem să acceptăm asta. Important este să te vezi și să te simți tânăr și-n putere. Important este să nu-ți dai voie să te vezi îmbătrânit.

Învățați să îmbătrâniți frumos. Fără boli, regrete, frustrări și fără frici !

Dragii mei, că vrem, că nu vrem, inevitabil ne îndreptăm spre moarte, o moarte frumoasă, care ne va duce dincolo de nori, acolo unde e foarte frumos, acolo unde e pace, liniște și multă lumină. Împrieteni-ți-vă cu Doamna care vă va conduce în loc cu verdeață , în loc luminos !

Nu vă fie frică de ea ! Dincolo de nori e raiul. Moartea este o binecuvântare. Te întorci acolo de unde ai venit. Iadul este aici, pe pământ.

Dă-ți voie să-ți trăiești viața,  așa cum simți ! 

fragment din cartea „Doar gânduri” - Silvia Urlih

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu