sâmbătă, 11 iunie 2011

AM TRAIT SI N-AM STIUT

Versuri scrise la intrarea în biserica de la Sadinca, jud. Sibiu, mica mânăstire condusă de părintele-călugăr David.

AM TRAIT SI N-AM STIUT
Un lung tren ne pare viaţa,  
Ne trezim în el mergând  
Fără să ne dăm, noi, seama 
Unde ne-am suit şi când. 

Fericirile sunt halte 
Unde stăm cât un minut 
Până bine ne dăm seama 
Sună, pleacă, a trecut. 

Iar durerile sunt staţii 
Lungi, de nu se mai sfârşesc 
Şi în ciuda noastră parcă 
Tot mai multe se ivesc; 

Arzători de nerăbdare 
Înainte tot privim, 
Să ajungem mai degrabă 
La vreo ţintă ce-o dorim; 

Ne trec zilele, trec anii, 
Clipe scumpe şi dureri, 
Noi trăim hrăniţi de visuri 
Şi-nsetaţi după plăceri. 

Mulţi copii voioşi se urcă,
Câţi în drum n-am întâlnit; 
Iar câte un bătrân coboară 
Trist şi frânt sau istovit. 

Vine-odată însă vremea  
Să ne coborâm şi noi 
Ce n-am da atunci o clipa 
Sa ne-ntoarcem înapoi? 

Dar pe când, privind în urmă 
Plângem timpul ce-a trecut, 
Sună goarne VEŞNICIEI:
"Am trăit şi n-am ştiut"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu