luni, 12 august 2013

Pe tine ce te revoltă ? Silvia Urlih


Mă revoltă nedreptatea, minciuna, violența. Mă revoltă lejeritatea cu care ,  analizăm un om doar de la prima vedere: frumos – urât…deștept – prost. Mă revoltă lingușeala… ușurința cu care unii oameni calcă pe cadavre pentru a-și atinge scopuri .
Frumusețea și urâțenia lumii , merg braț la braț pe aleea universului.
Binele și răul, crescute din aceeași rădăcină a sufletului . Flori frumos mirositoare sau ierburi cu iz înecăcios … O floare și un scaiete .
Oamenii  – oglinzi în care ne reflectăm prin vorbele, prin faptele noastre…. măști în spatele cărora se ascund suflete.
Lumea și oamenii ei , ce-i dau viață . Unii ”frumoși”,unii, indiferenți,alții ” urâți”.  Destui însă , cei ce cu adevărat, dau sens acestei lumi, transformând urâțenia în frumusețe, cei ce cu trudă culeg dintre ierburi , florile.
Suntem singurii în măsură să decidem, ce floare a sufletului o îngrijim să crească….floarea ce-ți luminează chipul, sau iarba ce te urâțește .
Știu exact cum e lumea și nu-mi fac nici o iluzie. Sau poate că-mi fac. Îmi doresc să trăiesc într-o lume perfectă, sau aproape perfectă. Îmi doresc să văd cât mai multe flori frumos mirositoare, îmi doresc să am lângă sufletul meu o grădină imensă de flori, iar eu să mă pierd printre ele.  Îmi doresc să pot călca peste livezi înflorite.
                Înainte de a condamna, de a pune etichete, de a judeca ,e un moment ,  atunci și acolo, în care nu trebuie altceva, decât să fii om. Un om ce privește în oglinda ce-i reflectă imagina, propria imagine.
Ce mă revoltă ? Vorbele. Vorbele grele , vorbele  urâte, vorbele fondate sau nefondate și lejeritatea cu care uneori,  cataloghează , îndosariază și clasează o situație de viață într-o fracțiune de secundă.
Mă revoltă că atunci când un om se străduiește să construiască ceva frumos sunt zeci de oameni care se străduiesc să demoleze , să-l denigreze. ”Să moară și capra vecinului”. ”Dacă eu nu sunt capabil, să nu poți nici tu !”
Nu, nu mă întreb când oare, unii dintre noi, au devenit răi, invidioși . Asta ar însemna să-mi răspund la întrebarea ” dar când oare au fost altfel ? ”. Nu mă întreb cine ne dă dreptul să judecăm ceea ce doar masca lasă să se vadă. Știm noi ce se află în spatele măștii ? Știm noi cine e cu adevărat în spatele măștii pe care o purtăm tocmai pentru a ne ascunde sufletul ? Știm noi ,că tot noi ne siluim a purta măști ? Alegem din grămadă, masca cea mai opacă pentru a ne apăra, pentru a fi parte a negurii lumii, pentru a supraviețui în jungla încâlcită a omenirii.
Mă străduiesc, zi de zi , să nu uit să fiu OM, om cu suflet ce privește , acceptă și iubește un alt om , un suflet…. Om ce nu-și mai acceptă sufletul îmbrăcat în haina urâtă a judecății. Cine sunt eu să judec ?
Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face !
LUMINA VIE A IUBIRII FIE CU TINE !

STRIGĂT CĂTRE LUME !
De ce nu vă vedeți de viața voastră ?
De ce de mine nu mai aveți loc ?
Nu v-am cerut nimic,
cresc ca o floare-n glastră,
nu vă voi deranja vreodată !
Nu , deloc !

Știți voi cumva ce drame am trăit ?
Știți voi cumva ce e-n sufletul meu ?
Lăsați-mă, nu am să vă permit
să-mi stați pe suflet,
vreau să fiu EU mereu !

Nu v-am cerut până acum,
n-am să vă cer nici mâine…
când greu mi-a fost,
nu am cerșit la nimeni ajutorul,
când v-am chemat,
voi nu m-ați auzit….
n-am cerut pâine,
ceream un umăr,
vroiam să-mi plâng doar dorul.

Strig astăzi către voi :
Nu-mi pasă !
Degeaba clevetiți pe seama mea !
Îmi văd de drum,
de-a mea credință
și nu-mi pasă !
Îmi văd de vis,
nicicând nu-l voi abandona !

Zile în șir am plâns fără să știți….
eram pe moarte,
mi-era greu,
nu aveam ce mânca…
nu v-am cerut nimic,
voi erați fericiți….
singură am aruncat în mare ce mă îndurera.

Când mâna către mine ați întins,
v-am fost alături,
nu v-am tratat cu nepăsare,
am plâns cu voi,
v-am ajutat ,
nimic nu am pretins…
vreau azi să mă lăsați,
nu-mi stăviliți a mea urcare.

Mă rog la bunul Dumnezeu să vă ajute,
lumină-n suflete să vă sădească,
vreau să vă ierte greșelile avute,
vă fie viața limpede,
Domnul cu milă să vă însoțească !

Astăzi, eu vă ofer câte un soare,
îl dăruiesc din inimă,
cu sufletul deschis,
vă dau și sufletul
chiar dacă uneori mă doare ….
Uitați de mine,
vedeți-vă de-al vostru vis !
  


EU ÎL AM PE DUMNEZEU
Mi-ați intentat procesul vieții ,
mă judecați
fără să știți,
că inima îmi e un munte
și sufletul îmi e vioară…
mă răstigniți pe cruci de foc,
loviți cu piatra
și fugiți…
fugiți de voi și-a voastre fapte,
de viața voastră de ocară.

În lanțuri vreți să mă legați,
în cuști cu lei
să mă-ngropați,
vreți soarele să mi-l luați,
dar eu mai am
un colț de lună,
eu am lumina din icoană
și știu că voi îmi sunteți frați,
voi îmi dați ură,
eu iubire ,
iar steaua mea n-o să apună.

Mi-ați intentat procesul vieții…
v-ați înșelat…
poate nu știți
că-s apărată de iubire
,că vă iubesc
și nu-i clișeu,
că vreau să fiți lumină vie,
să fiți iubiți și fericiți…
de mine nu fă fie grijă,
căci eu îl am pe Dumnezeu.


 fragment din cartea „Biserica sufletului meu” Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu