miercuri, 24 iulie 2019

Nu încerca să schimbi caracterul cuiva. Schimbă-te tu - Silvia Urlih



Mulți dintre noi ne-am străduit de-a lungul vieții, să schimbăm caracterul sau năravurile partenerului.
Mulți dintre noi am stat lângă partener, am înghițit tot felul de vorbe, am suportat tot felul de umilințe, am făcut tot felul de compromisuri, am făcut tot felul de concesii și am tot sperat că ceva se va schimba în viața noastră.
Am crezut (ca proștii) că, dacă ne dăruim, dacă facem tot posibilul ca partenerului nostru să-i fie bine, faptele noastre vor fi văzute și, în consecință, vor fi aperciate. Am sperat, în prostia noastră că ceva se va schimba la partenerul nostru. I-am tot spus partenerului că, aia nu-mi face bine, că ailaltă îmi provoacă suferință și că comortamentul său îmi provoacă suferință.
Toate chestiile astea au durat ani, poate chiar zeci de ani. Nu am conștientizat că suntem vicime ale unui manipulator. Ba mai mult, ne-am complăcut în acest rol.
Ce speram, ce ne doream ? Cât timp îi trebuie unui om să se schimbe de dragul partenerului și în numele iubirii? Cât timp poate avea răbdare unul dintre parteneri ca să se simtă confortabil în relație ?
Sunt întrebări pe care mi le-am pus zeci de ani. Acum, spre apusul vieții mele, după ce „am pierdut” cei mai frumoși ani din viața mea așteptând ca ceva să se schimbe la partener, am ajuns la o concluzie. Caracterul unui om nu se schimbă.
Răutatea și setea de răzbunare pe trecutul trăit, nu se poate vindeca, dacă nu participi la cursuri de autocunoaștere și dezvoltare personală, sau dacă nu citești cărți. Dar, chiar dacă citești și participi la cursuri, dacă creierul tău nu poate accepta că ai sechele din trecut pe care trebuie să le vindeci, totul e degeaba.
Da, totul e degeaba dacă nu conștientizezi că vii cu mari sechele din trecut.
Atunci, tu omule care tot speri într-o schimbare a partenerului, ce trebuie să faci ? Trebuie să te schimbi tu. După ce te schimbi tu, toată lumea din jurul tău se schimbă, realitatea pe care tu ai trăit-o până acum, se schimbă. Vei vedea lumea și pe partener cu alți ochi.
Și, Doamne, ce rău te vei simți când vei conștientiza că ai trăit o viață întreagă în minciună. În minciunile pe care tu însăți ți le creeai. Te-ai mințit o viață, crezând și sperând că viața ți se va schimba la un moment dat, pentru că partenerul își va schimba atitudinea față de tine. Toată viața ai sperat că te va vedea așa cum ești tu de fapt.
Toată viața ai simțit că meriți mai mult decât primești, dar n-ai avut curajul să accepți faptul că meriți mai mult. Din nefericire, totul depinde de cum interpretezi tu ceea ce trăiești. 
Cu toate astea, uită de dezamăgiri și trădări și fii încrezător. Fii recunoscător vieții pe care ai trăit-o și învață să nu-ți mai fii umilul și cerșetorul vieții tale. Cei care ne-au fost pasageri în viață, au fost de fapt niște martionete ale universului. Au intrat în viața noastră tocmai pentru a ne arăta că NOI TREBUIE SĂ NE SCHIMBĂM.
            Omule drag ! Continuă să dăruiește cât mai multă iubire cui merită și… schimbă-ți viața, schimbă-ți concepțiile vis-a-vis de viața pe care ai trăit-o și care te ține sau te-a ținut pe loc. Uită de trecut și ia atitudini pozitive începând chiar de azi.
Ca și concluzie ? Nu te strădui mai mult de… câteva luni să-ți ajuți partenerul de viață să se schimbe. Dacă nu se schimbă el/ea pentru tine, înseamnă că nu te iubește. Probabil că sunt doar interese „fizice” sau financiare. Nu aștepta zeci de ani să trăiești în umilințe, compromisuri și concesii. „Lupu-și schimbă părul, dar năravul, ba”.
Învață să iubești viața, încă din anii adolescenței ! Profită de „bunătățile” pe care viața ți le oferă.
Și, nu uita : abia după ce tu îți schimbi conceptul despre viață și despre partenerul pe care ți-l dorești, se va schimba și lumea cu care vei intra în contact.
fragment din cartea „Viața-i viață, trăiește-o !”- Silvia Urlih
24.07.2019

Un comentariu:

  1. Minunat și foarte adevărat!oricât ai cauta să schimbi ceva la un catâr,tot măgar rămâne!

    RăspundețiȘtergere