sâmbătă, 21 noiembrie 2020

Se spunea că, unde dă părintele crește - Silvia Urlih


 

Se spune că, de fapt se spunea că „acolo unde dă mama sau tata, crește”. Cu siguranță că mulți dintre voi ați trăit acele vremuri. Probabil că mulți dintre voi ați fost bătuți sau pedepsiți pentru niște fleacuri. Probabil că mulți dintre voi nu ați simțit dragostea și iubirea mamei. Probabil că mulți dintre voi nu ați auzit-o pe mama voastră spunîndu-vă „te iubesc”. Unde au dus toate astea? „A crescut” ce ? A crescut cumva stima de sine? A crescut încrederea în tine? Ce a crescut? A crescut frica, teama și umilința. Noi, generația decrețeilor, am fost educați să respectăm de frică legile. Am fost crescuți în umilință și violență. Am fost educați să ne fie frică de vecini, de șefi, de conducerea statului.

Eu, nu doar că am fost bătută de mama și de tata, am fost și foarte crunt pedepsită. Mama, pentru orice fleac, mă încuia în beci, cu genunchii pe talaș ( resturi de lemn ). Acum sufăr de claustrofebie de care încă nu am reușit să mă vindec.

Ani de zile m-am luptat cu traumele copilăriei. Abia la vârsta a doua am reușit să mă vindec de unele dintre traume.

De ce am scris această introducere? Pentru că vreau să trag un semnal de alarmă părinților.

Dragii mei, uitați de faptul că „acolo unde dă mama crește”. Crește, dar crește golul din suflet. Crește lipsa curajului de a merge mai departe în viață. Crește lipsa stimei de sine. Cresc fricile și frustrările. Crește lipsa curajului de a începe ceva, de a intreprinde ceva nou în viață. Cel mai grav însă este că toate traumele la care am fost supusă, mi-au strivit personalitatea și m-au obligat să accept cu „zâmbetul” pe buze, cu lacrimi ascunse-n suflet, umilințele și manipulările emoționale.

Nu vă bateți , nu vă umiliți și nu vă pedepsiți copiii !!! Iubiții și arătați-le că-i iubiți, inclusiv spunându-le că-i iubiți !

fragment din cartea „ Printre infinituri” - Silvia Urlih 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu