luni, 6 aprilie 2020

A trăi-trăire-54- Silvia Urlih


Vremurile pe care le trăim acum, când toată lumea, tot pământul, tot universul, ne cheamă la a ne reîntoarce la noi înșine, la a ne împrieteni cu noi înșine, trebuie să înțelegem că a venit momentul să ne transformăm,  să facem curățenie în suflet.
Mai e puțin și vom „petrece” de Paști (fiecare la noi în casă), deci, se presupune că facem curățenie generală. Știu că mă repet de ani de zile, dar simt nevoia să spun iar : FACEȚI CURĂȚENIE ÎN SUFLET, nu în case. În casa în care locuiți puteți face curățenie generală oricând, mai ales vara. Dar… mnoh… voi ați preferat ca vara să alergați la mare sau la munte…
Cu ce începi atunci când faci ordine în dulat ? Ce arunci mai întâi? Arunci hainele care nu îți mai vin, apoi pe cele demodate, apoi cele care nu-ți mai plac sau pe cele care îți aduc aminte de un trecut în care ai suferit. Deci, abia după ce le luăm rând pe rând putem să decidem ce ne mai foloseşte şi ce nu ne mai foloseşte.
Exact aşa se întâmplă şi cu ceea ce înseamnă curățenia din sufletÎn primul rând este necesar să devenim conştienţi de ceea ce vrem să facem, de ceea ce ascundem, dar se află în străfundurile sufletului. Abia apoi putem decidem ce alegem să mai păstrăm sau nu în viaţa noastră.
            Îţi spun din experiență proprie, că procesul acesta de curăţenie" nu a fost ușor, dar mi-a fost de mare folos ca să mă eliberez de ceea ce nu îmi mai folosea și nu-mi mai foloseşte în viaţa mea. Aşa am reuşit să nu îmi mai irosesc energia cu lucruri care îmi consumau din energie. Acum fac alegeri doar în acord cu ceea ce îmi e benefic mie.
Dacă nu erai obişnuit până acum să stai la taclale cu tine, în această perioadă ai tot timpul din lume să povestiți, să faceți introspecții în trecut și să decideți ce anume aruncați și ce nu din trecutul vostru.
Merită din plin să-ţi aloci timp, deoarece răspunsurile la întrebările la care cică nu ai avut timp să-ți răspunzi, te vor face din ce în ce mai conştient vis-a-vis de tine.
Ia un caiet, sau deschide un document pe laptop și transformă-l în jurnalul tău de călătorie spre sufletul tău.
Pune-ți o muzică ambientală, relaxează-te și purcede la a scrie.
Împarte pagina în două și scrie în dreapta puncte tari, în stânga puncte slabe. În partea dreaptă scrie ce te-a ajutat în viață, în stânga, unde ai greșit. La final, trage linie și constată încotro se îndreaptă balanța, ce ai făcut bine și ce te-a tras în jos, pentru că ai făcut alegeri greșite.
Dacă ești sincer cu tine, vei afla ce anume trebuie să schimbi în viața ta.
Știu, nu e simplu, dar nici imposibil nu este.
Te iubesc, om frumos ! Ai tot timpul din lume acum cu COVID-ul ăsta, să stai la taclale cu tine și cu sufletul tău !
Silvia Urlih



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu