duminică, 19 august 2012

VIAȚA ÎNTRE DOUĂ MĂȘTI- Silvia Urlih








Valsează tristă viața
între două măști.
Pe prima scrie:
”bine -ai venit copile”
Pe cea de-a doua,
să n-o renegi, să n-o urăști,
căci sunt înscrise-n ea,
trăirile a mii de zile.

Pe drumul vieții ,
împrumuți din când în când
o mască veselă,
e veselă, da–i tristă…
o speli cu lacrimile
și zâmbind,
pășești prin spini,
sperând
că frumusețea sufletului
mai există.

Tot cauți prin sertarul
vieții tale obosite
o mască…încă una …
ultima….
a fericirii...
poate o vei găsi cândva,
prin măștile dosite,
s-o porți puțin,
să spui apoi
adio rătăcirii.

Privesc pierdut ,
spre măștile ce mă-nconjoară…
sunt sterpe, reci și șterse,
sunt vii dar moarte, înăsprite,
sunt urâțenii fără suflet ,
sunt vobe de ocară,
ascund sub masca lor
suflete împietrite.

Ce să fac eu,
cu măștile ce le-am purtat ?
Cum scap de ele ?
Unde să le ascund ?
În ce firide ?
Nu mai pot fi un suflet sub o mască,
un saltimbanc,
un acrobat ce râde ,
pitindu-și lacrima ,
sub zâmbetele hâde.

Privesc spre mine
ale mele măști cu fals surâs….
cu glasul stins,
îmi spun să le arunc,
să uit de ele, să uit c-am râs,
dar sufletul mi-a plans…
să uit c-am suferit
de când eram doar prunc.

Doar prima mască,
a copilăriei, aș vrea să o păstrez,
aș vrea
să-mi fie morții căpătâi,
să-mi fie mir de–mbălsămat,
să fiu tot eu,
în apa umilinței iar să mă botez,
ultima mască ,
să îmi fie cea dintâi,
așa cum Domnul
m-a creat.
Silvia Urlih 19.08.2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu