marți, 29 decembrie 2020

Ce m-a învățat anul 2020 - Silvia Urlih

 

Mai sunt doar câteva ore și pășim, plini de spreranțe, în anul 2021. Anul pe care l-am petrecut, a fost un an plin de încercări. Fiecare dintre noi am mai avut câte o lecție de învățat.

Cu mulți ani în urmă spuneam despre mine că sunt repetentă la lecția RĂBDĂRII. Peste câțiva ani am spus despre mine că sunt corigentă la această lecție. Cu 5 ani în urmă mi-am propus nu doar să trec clasa, ci să fiu și premiantă. Pandemia din 2020 mi-a dat nota 10 la lecția RĂBDARE.

 Sunt mândră de mine. Mi-am pus pe frunte coronița de premiant. În afară de lecția RĂBDĂRII, acest an m-a mai învățat multe. Printre altele, m-a învățat că mă pot ruga la lumina lumânării pe care o aprind în altarul casei mele. 

M-a mai învățat să nu mă las influențată de frica pe care mass-media mi-o induce prin fel de fel de știri, una mai controversată decât cealaltă.

M-a mai învățat să-mi creez propriul  univers pe care mi l-am creeat tot în interiorul casei mele.

M-a mai învățat să-mi iubesc fotoliul, patul, aragazul, covoarele, perdelele, cana de ceai și de cafea, florile, tot ceea ce se află în interiorul universului meu și că nicăieri nu e mai bine ca acasă.

M-a mai învățat că, chiar dacă stau în casă, să nu renunț la a mă îngriji, la a mă prețui, la a mă iubi și respecta.

M-a mai învățat să nu-mi plâng de milă, să nu-mi fie frică, să nu mă lamentez, să nu mă victimizez, pentru că nu sunt victima nimănui; nici a mea, nici a sistemului și nici al nimănui și că am puterea să continui să-mi îmbunătățesc emoțiile și în consecință, să mă schimb vis-à-vis de ceea ce se întâmplă în afara mea și a casei mele.

În interiorul meu și-al tău și-al tuturor există o forță nebănuită pe care dacă o identifici, poți merge mai departe, poți depăși orice obstacole create sau induse  de alții.

Un singur lucru nu îl pot accepta, nu îl pot face și cred că nu îl voi putea face vreodată detașat: să-mi respir propria expirație. Oricât m-am străduit în lunile astea, nu m-am putut împrieteni absolut de loc cu masca pe care a trebuit (și încă trebuie) să o port inclusiv în aer liber. Am vorbit cu ea, am drăgălit-o, am mângâiat-o, i-am mulțumit, am implorat-o, dar… ea nu mă vrea, așa cum nici eu nu o vreau. Nu o vreau și gata. Toată ființa mea o respinge, nu doar sufletește sau emoțional, ci și fizic. Cred că sunt alergică la mască, după felul în care fățuca mea reacționează.  

Poate pentru că ani de zile am luptat cu mine să renunț la „măștile”  pe care viața m-a obligat să le port de-a lungul timpului ? Zeci de ani m-am forțat să zâmbesc, iar zâmbetul îmi era fals și hâd…. Era doar un rictus. Când în sfârșit am învățat să zâmbesc și să râd din tot sufletul și cu sinceritate, a venit nenorocita asta de pandemie care m-a obligat să-mi ascund iar zâmbetul. De data asta nu sub un zâmbet fals și hâd, ci sub o zdreanță de cârpă sau hârtie, pliată.

Cert este un lucru : nu voi renunța să zâmbesc și să râd din tot sufletul. Voi continua să-i las sufletului dreptul să-mi picteze chipul.

Mulțumesc anului 2020 pentru alte lecții, dar nu mai vreau un alt an ca acesta. 

fragment din cartea „ Printre infinituri” - Silvia Urlih


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu