miercuri, 9 decembrie 2020

CU MOARTEA LA POVESTE - Silvia Urlih

Mă cheamă moartea

cu vorbe greu de spus,

m-ademenește

cu corbii ei gălăgioși,

eu îi răspund

că încă

nu îmi sunt apus

și că nu-mi place să mă încalț

cu-ai ei galoși.

 

Îmi spune moartea

că mă invită

la un ceai,

eu o refuz și-i spun

că n-am nevoie, că viața mi-este dragă,

iar ea îmi spune :

dă-mi tot ce cel mai drag în viață ai,

iar eu ți-o da o clipă

și o secundă-ntreagă.

 

M-ademenește moartea

cu cerul ei cel veșnic,

vrea să îmi dăruiască

și îngeri

și lumină,

îi spun că lumânarea vieții

încă îmi e în sfeșnic,

și că îmi place

cum Dumnezeu

îmi cântă în surdină.

 

Tu,

moarte care-mi ești

o binecuvântare,

mai stai o clipă între lumânări,

așteapătă-mă-n răscruce,

mai am o lumânare,

mai am încă o treaptă

și urc

la albe zări.

 

Am stat o clipă cu moartea la poveste,

ea mi-a propus, iar eu am refuzat,

în capul ei, credea că-mi dă o veste,

doar că, i-am ascultat povestea și-am plecat.

Silvia Urlih - 09.12.2020

 



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu