duminică, 14 septembrie 2014

CUM EU AM ALES - Silvia Urlih








M-am întors la tine,
Dunăre,
mamă a mea,
am îngenuncheat
sub voalul valului învolburat…
te-am întrebat
dacă mă mai primești la tine,
dacă îmi dai din tine
o stea,
dacă mă mai primești,
căci…
lumea m-a furat.

M-ai privit o secundă,
doar
o secundă
m-ai privit,
genunchii de lacrimi mi i-ai șters
și cu valul
mi-ai spus,
că pământul rădăcinii mele nu-i la tine,
că trupul de pădure mi-e tivit,
că muntele mi-e casă,
că soarele meu
încă nu a apus.

Am revenit la tine
și am vorbit
cu pești nepescuiți,
când mâna am întins spre tine,
mi-ai dat..
o undiță uzată,
m-ai îndrumat să pescuiesc,
să urc pe munți
necuceriți,
să prețuiesc pământul,
să înțeleg c-a mea e
lumea toată.

M-am întors la tine,
Dunăre,
tată al meu,
m-ai ridicat o clipă
în palma valului golit de mâlul cules,
mi-ai spus
că locul meu nu-i lângă tine,
ci lângă Dumnezeu,
mi-ai spus
că viața mea,
e
așa cum eu am ales.
Silvia Urlih

2 comentarii:

  1. Minunata poezia dumneavoastra .Felicitarile mele sarace sunt ,pentru o vorba demna de scrisul dumneavoastra .

    RăspundețiȘtergere