sâmbătă, 6 decembrie 2014

Ai vrea… aș vrea…- Silvia Urlih


Te văd, te aud, te simt.  Îți văd privirea cum mă caută , îți aud vocea cum mă strigă, îți simt sufletul cum mă îmbrățișează. Te aud cum îmi spui că-ți pare rău că nu m-ai găsit până acum, că ți-e frică de realitate. Îți văd lacrimile din colțul ochilor cum se scurg a neputință. Îți simt brațele cum mă caută. Îți simt disperarea din tăcere. Te văd, trup obosit, cum stai ca o stâncă și aștepți. Privirea ta e îndreptată spre mine. Vocea ta mută, îmi vorbește. Iar eu… eu aud tot ce-mi spui. Ai vrea să-mi spui că mă iubești, că mă aștepți de veacuri și… că m-ai găsit. M-ai găsit dar ți-e teamă că mă pierzi . E prea frumos, e prea ireal să fie adevărat. Ți-e frică de binele ce te așteaptă. Mă cauți de o viață. M-ai găsit, dar ți-e teamă de prețul pe care va trebui să-l plătești. Pentru fiecare clipă de fericire, ai plătit cu vârf și îndesat. Ai primit puțin și ai dat mult, ai dat tot ce puteai da.  Acum, iar ți-e teamă…  Care va fi prețul ?! Asta e întrebarea ce te macină . De aceea nu ai curaj să-mi vorbești. De aceea nu ai curaj să mă cauți, să mă vezi, să mă vezi, să mă simți.
Știu că ai vrea să spargi depărtarea,distanța dintre veacuri, știu că ai vrea să-mi fii, să-ți fiu.
Ai vrea… aș vrea…
Aș vrea să deschid brusc ochii și din spatele retinei să îmi apără o umbră radioasă în care să te desluşesc pe tine. Tu ţi-ai întinde braţele pline de flori spre mine, pentru a ne contopi cu răsuflările tăiate într-o îmbrăţişare îndelungă. Florile ar cădea peste mine, îmbrăcându-mă în ele. Zâmbetul tău, mi-ar lumina faţa , iar ochii tăi albaștri, s-ar pierde în albastrul ochilor mei. Buzele tale mi-ar săruta subtil buzele încremenite în zâmbet de fericire. Ai da apoi, floare cu floare la o parte și m-ai descoperi, așa cum sunt. Simplă, dar plină de iubire.
Te-aș ajuta și aș ieși de sub mormanul de flori, mi-aş împleti braţele în jurul gâtului tău şi aş încerca dintr-o singură privire să te întipăresc în gândurile în care am să mă refugiez când imaginea ta va deveni amintire. Mi-aş lăsa părul să se deşire în valuri peste chipul tău şi cu mângâierea palmelor, ţi-aş alina fruntea încreţită de durere, de spaimă, de disperare.
Încerc să-mi las gândul, trupul şi fiinţa să zboare spre etern, să se contopească laolaltă cu tine, să formăm un mozaic de sentimente ce-și spun povestea culorilor, sufletului meu... Poate aşa aş putea să sorb puţin din ziua aceasta dureros de dulce, să uit de mine, să mă dizolv ca mierea, când trupul timpului dispare!
Ți-e teamă să vii, pentru că nu ți-aș mai da voie să pleci niciodată. Te-aș încuia în sufletul meu și te-aș păstra acolo. Dacă ai pleca, în urma ta ar rămâne un parfum casant... Dacă ai veni, nu ai mai pleca.

Stau cu privirea fixă, dar toate simțurile îmi sunt vii. Îmi miroase a suflete îndrăgostite, a sentimente aburinde, neîmplinite. Privesc inertă spre cer şi spre iubirea de tot şi toate, ce atinge nemărginitul... Mă detaşez de realitate subtil, încercând să mă înfăşor cu mănunchiuri mari de zâmbet şi de vis. Inspir adânc parfumul dulce şi suav... miroase a tine în tot universul .  Îmi răsună lin , ca un ecou, gândul, trupul şi fiinţa. Un joc haotic, dulce-amărui,  pluteşte azi în zare. Il simt foşnind în depărtare, te simt, te aud, te văd. Privirea-mi lascivă se împleteşte cu ecoul luminos al inimilor noastre. Pentru o secundă,  întreaga realitate a lumii, se concentrează în noi.

SĂ IUBIM
Să ne unim
în frenezia dansului
cu marea,
când pe nisip se zbat
sclipiri rupte din stele,
să dezgolim
din soare depărtarea
și să clădim din dragoste castele.

Să dezghețăm
din valuri de cristal
iubirea,
când noaptea
s-o culca peste nisip
și să ne pierdem
în dezmierdări
cu marea,
care ne cheamă
de dincolo de timp.

În scoicile din adâncimi
să ne ascundem,
să nu ne-audă vântul
când doinim,
cântul viorilor
în mare
să-l închidem
să nu ne vadă decât cerul
că iubim.

OFRANDE LA ALTAR
Dacă ai deschide clipa
ce în clipă stă pitită,
ai vedea
că amurgirea
este pironită-n foc,
ai simți iubirea vie
care strigă năucită,
m-ai culege
dintr-un nufăr
și m-ai face-al tău noroc.

Dac-ai fi un munte verde
ce se naște dintr-un bob,
te-aș iubi
iubire moartă
până clipa ți-aș aprinde,
inima mi-aș face-o cântec
te-aș sluji precum un rob
și te-aș mirui-n iubire
cu iubirea
din secunde.

Dac-ai sparge zidul clipei
și-ai găsi secundele,
ai vedea icoana vieții
sângele mărgăritar,
nufăr alb
în suflet nins
inima și verdele,
cheia
focul și iubirea

ce-s ofrande la altar.
fragment din cartea” Giulgiul iubirii” Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu