sâmbătă, 13 decembrie 2014

Cum Doamne… Silvia Urlih





Ai auzit vreodată cântecul pământului ? I-ai auzit cântecul iubirii ? Pământul ne cere iubirea ! ne cere îndurarea și iertarea ! A iubi- iubire - Iertare. Asta înțeleg eu prin a iubi : A IERTA. A ierta și a uita. A te ierta pe tine, a-i ierta pe cei dragi ție, a-i ierta pe cei ce-ți fac sau îți doresc răul. Știu că este obsesivă această temă :IUBIREA, IERTAREA, dar o repet iar și iar, pentru că-mi doresc să fiu auzită.
Iubim întotdeauna o imagine. Egoismul nostru ne face să creăm o imagine după chipul şi asemănarea noastră pe care  să o iubim. Bineînțeles că imaginea este perfectă, dar modelul , tiparul, nu. Ar trebui să fim în stare mai întâi să ne iertăm pe noi pentru că ne abatem de la realitate, pentru chipul cioplit pe care îl iubim în loc să iubim fiinţa reală, imperfectă, dar reală, pentru că, după ce nu suntem în stare să acordăm iertarea , suferim de două ori. O dată pentru pierdere, iar a două oară, pentru eroarea propriului ego.
Nu ştiu tu cum percepi “fuga timpului”, dar pe mine mă doare. Aud tot mai des spunându-se “Nu am timp” .  Am folosit și eu de multe ori acest subterfugiu.… și uneori îl mai folosesc, iar asta a ajuns să mă sperie! Mă sperie faptul că uităm de cei de lângă noi, uităm să spunem “Bună dimineaţa iubita!”, sau ”Somn ușor iubitule” , uităm faptul că lucrurile mici și neînsemnate ne fac viaţa frumoasă. Sub pretextul lipsei de timp , a goanei după câştig, uităm că cel de lângă noi are nevoie de cineva cu care să vorbească, are nevoie de un “om” alături şi nu de un “cont bancar sau de o statuie cu chip de om. Nu mai avem timp să ne îngrijim nici măcar de propria sănătate. Ne trezim la un moment dat plini de boli…. Boli pe care ni le chemăm pentru putină odihnă. Obosiți de lipsa de timp, inconștientul cere cu disperare  un timp de relaxare, cere puțină iubire. Trupul se îmbolnăvește, pentru că sufletul refuză indolența cu care este tratat. Sufletul vrea să fie iubit, înțeles, respectat. Vrea să iubească și să fie iubit.
Toată lumea fuge de moarte , dar se îndreaptă inevitabil spre ea. Vrea să trăiască. Vrea să fie vie. Însă, câţi nu fug de viaţă , fără a înţelege că viaţa doare uneori... că durerea asta joacă un rol foarte important în evoluția lor ?
                Am ajuns să trăim într-o lume plină de zombi, ce preferă griul vieții, preferă cristalul unei inimi înghețate dar "în siguranţă",trăim într-o lume de egoişti care preferă să îmbogăţească cimitirele, în loc să îmbogăţească lume. Duc cu ei în mormânt cântecul  pământului, cântec pe care au fost trimişi să-l cânte, duc cu ei culoarea pe care au fost trimişi să o aducă în lume,duc iubirea pe care erau capabili să o ofere. Dar, în loc să lase pe pământ iubirea, s-au ascuns în spatele zicerii ”Nu mai am timp” și vor duce cu ei gheață… sloiuri imense de gheață.
Oare suntem vii fără iubire ? Suntem vii precum o piatră. Ba chiar mai puţin, pentru că şi piatra iubeşte locul în care a fost pusă, iubește și simte soarele , simte ploaia, simte iarba ce o învăluie ... are viață...pentru că și ea este creație a divinului.
                Mă îngrozesc din ce în ce mai tare, pentru că sunt atât de mulţi oameni care refuză să trăiască, refuză să accepte iubirea, atunci când o simt la fereastra sufletului... O resping de dragul de a scăpa de complicaţii , o resping pentru că se complac să trăiască în viaţa aceea gri, pe care și-o creează în mod artificial, fără nici o bucurie, fără cântec, fără emoţii...
Da, putem trăi fără iubire, suntem vii fără iubire, doar sufletul … sufletul  moare câte puțin, pe măsură ce trupul îmbătrânește.
CUM DOAMNE
Cum Doamne, cum să fiu iertat
de-a mele gânduri negândite,
Cum  pot să uit de-al meu păcat
și faptele nesăbuite ?

Cum Doamne, cum să pot ierta
pe cel ce plânsu-n suflet mi-a sădit
Cum pot să iert fără a judeca
pe cel ce e nesăbuit ?

Cum Doamne, cum să mai iubesc
când toți cei dragi m-au părăsit
Cum pot pe lume să trăiesc
fără să dușmănesc, și-apoi să uit ?

Cum Doamne, să mai pot iubi
când totu-i negru și urât
Cum să-i mai pot din nou sluji
când ce mi-e drag m-a doborât?

Cum Doamne , cum să uit ce-a fost
când sufletul din mine a murit
Când trupul meu aleargă fără rost
iar sufletul pe cruce mi-e jertfit ?

Dă-mi Doamne din puterea Ta,
dă-mi Doamne din iubirea-ți nesfârșită!
Învață-mă să uit și-apoi  ierta
învață-mă să urc spre-a Ta ființă !

Iartă-mă Doamne
când iar îngenunchez
cu lumânarea rugăciuni-n mine
dă-mi Doamne putere și-al Tău crez
dă-mi Doamne înțelegere ,dă-mi iertăciune !

LUMINA UNUI GÂND
Din  sufletul cerului
picură neîncetat
lacrimi de iubire,
care se împletesc
cu mii de gânduri
ce vor să spargă
zăgazul trupului,
să scuture de pe aripile
sufletului
praful întunericului
din mine.

Se pierd în plânset norii
peste aripile ființei mele
peste gânduri,
peste simțiri,
peste lacrimile mele
ce vor să ducă spre apus
negura păcatului,
a tristeții,
a neânțelegerii
și a neiubirii
din mine.

Prin praful lăsat de stele,
de soare, de lumină,
îmi strig sufletul
ce-și caută numele
în sângele mării ,
în inima grâului,
în rădăcina râului…
Alerg în întuneric,
prin lumină,
spre lumina iubirii
din mine.

OCHII TĂI
Ochii Tăi,
două petice de cer
mă privesc cu îndurare
și milă
și iubire,
ei știu că vin la Tine doar atunci când cer
să mă ajuți,
să-mi torni în vene fericire.

Ochii Tăi
mă spală cu lacrimi de lumină,
eu nu le simt
sunt simplu muritor,
dar știu
că-n vremea ce-o să vină,
voi fi cu Tine
și nesecatul tău izvor.

Ochii Tăi,
luceferi scânteind prin ceață,
mă iartă
și îmi spun să nu mă rătăcesc,
să fiu un om în viața mea din viață,
căci El
mă-nvață să fiu
și să trăiesc.

EU ÎL AM PE DUMNEZEU
Mi-ați intentat procesul vieții ,
mă judecați
fără să știți,
că inima îmi e un munte
și sufletul îmi e vioară…
mă răstigniți pe cruci de foc,
loviți cu piatra
și fugiți…
fugiți de voi și-a voastre fapte,
de viața voastră de ocară.

În lanțuri vreți să mă legați,
în cuști cu lei
să mă-ngropați,
vreți soarele să mi-l luați,
dar eu mai am
un colț de lună,
eu am lumina din icoană
și știu că voi îmi sunteți frați,
voi îmi dați ură,
eu iubire ,
iar steaua mea n-o să apună.

Mi-ați intentat procesul vieții…
v-ați înșelat…
poate nu știți
că-s apărată de iubire
că vă iubesc
și nu-i clișeu,
că vreau să fiți lumină vie,
să fiți iubiți și fericiți…
de mine nu fă fie grijă,
căci eu îl am pe Dumnezeu.



LUMINA VIE A IUBIRII FIE CU TINE !
fragment  din cartea „Suflet pribeag” Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu