marți, 17 martie 2020

A trăi-trăire- 17 - Silvia Urlih

Uneori, poate o dată, sau de mai multe ori, în drumul transformării noastre, suntem nevoiți să lăsăm în urmă TOT: căsnicie, relații, oameni, prietenii, joburi, case, averi, afaceri, atașamente, tipare, hoby-uri, judecăți, prejudecăți, educația din familie, dureri, dezamăgiri, principia, umilințe, puncte de vedere.
Le lăsăm în urmă, renunțăm la TOT ceea ce a însemnat viața noastră trecută, dar, ce se întâmplă cu noi ? Ce simțim ? Cât de tare ne doare despărțirea de noi, noi cei care ne-am fost o vreme ?
Simțim ca și cum am fi pierdut pe cineva… acel cineva care ne-am fost noi. Simțim ca și cum am fi în doliu, ca și când am plânge pe cineva drag care „a plecat” definitiv dincolo de nori.
Drumul pe care am ales să-l părăsim și am ales să mergem pe un alt drum, (un drum care sperăm că ne va schimba soarta), nu este doar despre ce lăsăm în urmă, nu este doar despre părțile din noi pe care le-am lăsat o dată cu plecarea.  
Este despre faptul că alegem să trăim doar pentru noi. E nevoie să ne șlefuim constant dacă ne dorim cu adevărat să vrem să devenim. Esta alegerea noastră dacă ne mai dorim să refacum pazelul cu bucățile din noi pe care mai vrem, sau mau putem să le luăm cu noi.
Ce câștigăm, ce devenim, ce încorporăm după ce lăsăm să se desprindă din noi bucăți din suflet, cu tot ceea ce nu am fost sau suntem? Ce câștigăm dacă ne aliniem la „adevărul” care se va desprinde din noi și din jurul nostru ? Câștigăm TOT !
În perioada de tranziție, este foarte important să ne acceptăm întregul proces de doliu. Să ne plângem de milă, să deplângem tot ceea ce a fost și nu va mai fi la fel, sau va fi, dar va fi altfel. Ne vom regăsi altcumva, în alt fel, în altă parte.
Toată lumea noastră interioară se va transforma în altceva. Noi ne vom transforma în alticneva. Ne vom transforma în persoana care ne dorim să fim.
Tot cunoscutul trecut și present, se va transforma într-un necunoscut viitor. Un necunoscut care la început ni se va părea înfricoșător și amenințător, dar, va veni momentul în care să facem primul pas spre el. Și, Doamne ce plăcut este cunoscutul-necunoscut, după ce vom simți că am murit și apoi am înviat, că suntem un altcineva, un cineva care s-a împăcat cu sine însuși !
Serbați, dragii mei, noile posibilități care apar după ce ne desprindem de vechile alegeri de vechile obiceiuri și de tabieturi. Să avem mereu în vedere că vrem să renaștem.
Spațiul nou pe care îl câștigăm în noi înșine, alegerile și posibilitățile pe care le avem din acest spațiu, ne vor înălța spiritual. Noul nostru conștient sau inconștient, ne este ancoră pentru prezent și viitor.
E posibil ca atunci când trecem prin tranziții, deci durei mari, să ne dorim a ne întoarce acolo de unde am plecat.
Sfat : Nu vă mai doriți să vă întoarceți acolo de unde ați plecat. Lăsați în urmă trecutul care v-a adus mari neplăceri și suferințe. Încuiați bine ușa trecutului cu zeci de lacăte și deschideți cu curaj ușa viitorului. Nu rămâneți între cele două uși, pentru că vă vat rage curentul.
Pe drumul care duce spre înainte, spre lumină și spre iluminare, vor fi multe momente când vom simți că ne-am pierdut, că nu mai știm calea și că ar fi mai bine ne întoarcem în zona de confort, care de fapt ne-a fost disconfort. E important în acel moment să avem ca ancoră viziunea noilor posibilități care se deschid, a noilor oameni pe care îi vom întâlni.
Astfel, întregul proces de tranziție și de transformare, de găsire sau de regăsire, va fi mai mult despre plin decât despre gol, mai mult despre viitor decât despre trecut, mai mult despre cine suntem decât despre cine am fost, mai mult despre ce alegem de acum înainte să fim.
Dragii mei, indiferent în ce dureri, suferințe, confuzii, supărări și neîmpliniri am trăit și ne-am amăgit,  trăiți cu speranța că durerea tranziție nu este și nu va fi fără folos.
După ploaie, iese curcubeul !!

Dă-ți voie să fii noul om, omul la care ai visat să-ți fii și care-ți dorești să fii !!
 Fragment din cartea „Printre infinituri ” -  Silvia Urlih 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu