sâmbătă, 14 martie 2020

Învățați să îmbătrâniți frumos - Silvia Urlih


Dragele mele dragi !

Învățați să îmbătrâniți frumos ! Cum să faceți asta ? Nu e simplu, dar, uite că se poate. Eu am depășit deja pragul cifrei 60 (de ani), dar, cei din jur nu-mi dau mai mult de 45-50 de ani. S-ar spune că fentez cursul vieții. Nu fac nimic care să mi se pară imposibil, nu mi-am făcut niciodată operații estetice sau cine știe ce alte tratamente, pentru că m-am simțit bine cu mine însămi. Dorm bine, mănânc ce-mi cere organismul (ce am poftă) dar foarte puțin și la ore fixe. Zilnic mă machiez, mă coafez și mă îmbrac elegant,chiar dacă stau în casă.

Ce-i mai important însă ? I-am dat voie sufletului să fie eternul copil care se bucură din orice și l-am lăsat să-mi picteze chipul și trupul, așa cum simte și știe el. I-am dat libertatea de a se bucura de viață. Inclusiv dintr-un eveniment negativ, găsesc partea plină a paharului. Mă întreb, apoi aflu răspunsul la întrebarea : de ce mi s-a întâmplat asta. Mi s-a întâmplat pentru că trebuia să mai învăț o lecție. E simplu, nu-i așa ?

Împăcați-vă cu voi înșivă și cu faptul că anii ce-au trecut, au trecut și gata.

Învățați să zâmbiți și să vă bucurați de anii ce v-au mai rămas de trăit.

Învățați că nu mai trebuie să vă sacrificați zilele și nopțile pentru cei dragi sufletului vostru. Gata ! Copiii au crescut, sunt la casele lor.

Învățați că a venit și vremea voastră să vă odihniți, să vă relaxați și să faceți doar ce vă doriți.

Mnoh… privilegiul vârstei.

Învățați să vă iubiți și să vă acceptați povara anilor ce-au fost.

Nu evadați în boli care să îi determine pe cei apropiați să vă dea atenție. Boala vă va ucide… și pe voi dar și pe cei dragi vouă. Nu cerșiți atenție și afecțiune prin boală.

Lăsați-i pe copiii voștri să-și trăiască și ei viața.

Scoateți-vă din cap ideea că ați făcut copii pentru a vă fi toiag la bătrânețe. Ei, copiii, nu și-au dorit să se nască. Noi, femeile ni i-am dorit. De ce să-i chinuim acum cu bolile și frustrările noastre ?

Ne-am făcut datoria de mamă și GATA. Au și ei dreptul la viață.

Înțelegeți că v-ați făcut datoria față de copii, iar ei își au propria viață.

Respingeți cu toată ființa faptul că sunteți ridate. Ridurile, dragele mele, sunt semne ale vieții voastre pe care a-ți trăit-o.

Aveți mare grijă de silueta voastră. Păstrați-vă greutatea în grafice ( nu mai dați vina pe menopauză, pentru că e doar un mit). Nu mâncați ce vă poate provoca rău, sau vă poate îngrășa. Mergeți în aer liber, faceți cât mai mulți pași, zilnic. Ieșiți zilnic la plimbare în parcuri sau pur și simplu pe străzi.

Trăiți acum doar pentru voi. Aveți grijă de voi, pentru că anii nu reprezintă decât două cifre în buletin !

fragment din cartea „Printre infinituri” - Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu