vineri, 17 mai 2019

Doar așa te vei putea vindeca ! - Silvia Urlih

Știi ce ne oprește pe noi, oamenii din a evolua pe toate planurile ? Frica. De fapt, de ce îi spun „frică”, când  ar trebuie să le spun frici ? Spun frici, pentru că ele sunt mult mai multe și vii cu ele încă din burtica mamei.
A-ți învinge fricile, este cel mai lăudabil lucru pe care-l poți face în viața asta.
Ce crezi ? A te arunca în vâltoarea vieții, în ciuda fricilor, sau a fricii, este eroism, nebunie, inconștiență, curaj, dorința de a-ți depăși limitele, sau e ceva normal ?!?
Eu cred că ar trebui să fie ceva normal să dorești să-ți depășești limitele și să ai din fiecare sentiment câte puțin(inclusiv puțină frică, dar doar frica de a nu-l dezamăgi pe Dumnezeu prin alegerile tale). Pe mine, experiențele trăite,  m-au învățat că doar dacă îți înfrunți fricile, te poți vindeca de ele.
Uite îți pun această întrebare : ai curajul să vorbești despre lașitățile, temerile, fricile, frustrările și angoasele tale ?  Te sperie trecutul, prezentul, sau viitorul ? Ți-e frică de moarte, sau de veșnicia ei ?
            Sunt întrebări care m-au măcinat și pe mine ani de zile… Într-un final am aflat că fricile mele vin din copilărie. M-au urmărit ani de zile și poate că, pe unele încă le mai „car”cu mine. Poate că încă mai am câte ceva de vindecat din trecut.
A-ți identifica fricile, e oarecum ușor, a avea curajul să vorbești despre ele nu-i mare lucru… Așa se spune, că nu-i mare lucuru să-ți vindeci fricile. Îți spun eu: e greu, chiar uneori e foarte greu. Însă, e foarte important ca atunci când conștientizezi o problem, să te străduiești să o elimini. 
După ani de luptă cu mine însămi, am reușit ( cu greu) să-mi înfrâng toate fricile…. Eeeeiii, poate că nu chiar pe toate. Nu mai mi-e frică de moarte, pentru că ea, moartea este o binecuvântare. Prim moarte ne întoarcem de fapt, „acasă”, acolo de unde am venit.
Încă încerc să mă descopăr, încă mai caut , încă îmi pun întrebări. Zi de zi descopăr că sunt un alt om, un om care se maturizează.
Dar sufletul…..oof sufletul rămâne același copil inocent ce vrea să se joace. Când eram mică mi-am pus zeci de întrebări : de ce iarba e verde, de ce zăpada e albă, de unde vine ploaia, de ce nu pot privi către soare… de ce mă doare când mă lovesc, de ce plâng când mă lovesc și mă doare.
Pe măsură ce am crescut, întrebările erau de alt gen : de ce mă doare sufletul, de ce plâng de supărare, de ce mă doare durerea, de ce mă doare umilința și nedreptatea, de ce oamenii sunt ipocriți și mincinoși.
Atunci, în anii copilăriei, atât puteam să mă întreb. Acestea erau întrebările care mă măcinau atunci. Am întrebat adulții. Nimeni nu mi-a dat un răspuns care să–mi satisfacă curiozitatea. De fapt, nu am găsit nici până azi unele dintre răspunsuri.
Mă străduiesc să evit mocirla urâțeniei lumii, încerc să pășesc peste răutatea ei, dar nu reușesc decât într-o oarecare măsură, pentru că…ea mă caută, mă găsește și mă trage în negura ei. Puterea mea constă în faptul că nu mă mai las târâtă în mocirla și urâțenia lumii. Poate că-i privilegiul vârstei ? Nu mai accept să am lângă mine oameni care mă pot răni.
Am încercat și încă încerc, să pătrund și să înțeleg meandrele urâțeniei lumii, dar nu reușesc… De ce nu înțeleg încă? Pentru că sufletul mi-a rămas același copil naiv care se întreabă, dar nu găsește singur răspuns. Încă nu știu… Poate că voi afla vreodată de ce lumea—i așa de mârșavă.

Sfat : Vorbește liber despre tot ceea ce ți-a influențat viața în mod negativ. Vorbește liber despre fricile și neîmplinirile tale. Dacă nu ai cui să te confesezi, scrie într-un jurnal de care să știi doar tu și Dumnezeu. Doar așa te vei putea vindeca !
fragment din cartea „ Gânduri ascunse-n gânduri” - Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu