vineri, 24 mai 2019

Ce inseamnă a trăi în minciună ? Silvia Urlih


Știi ce detest eu cel mai mult în viața asta?               Minciuna.
Nu mint, nu mă mai mint, nu mai accept să fiu mințită.
În anii tinereții mele, m-am mințit și m-am lăsat mințită. Nu mi-a fost ușor, sufeream când știam că-mi calc sentimentele în picioare. Credeam eu pe atunci, că doar așa voi putea răzbate în viață. Nu am mințit însă niciodată pe nimeni.
Am continuat să cred că voi întâlni în viața asta și alți oameni care detestă minciuna. Acum pot să spun că da, mai există oameni cărora le repungă a minți, dar, din nefericire, încă nu am întâlnit personae care să spună cu mâna pe inimă că nu se mint pe ei înșiși.
De fapt, ce înseamnă a trăi în minciună ? Înseamnă a contiuna să trăiești în compromisuri.
E foarte grav să ne lăsăm mințiți de noi înșine, pe noi înșine. De ce este grav ? Pentru că nu conștientizăm consecințele minciunilor noastre. Ne mințim că ne e bine, ne mințim că nu suntem mințiți. Anii trec, tinerețea se
duce și ea, și vine o vreme când vedem unde ne-a dus minciuna în care am trăit. Nu-i ușor să înțelegi că o viață întreagă ai trăit în minciuna pe care tu ți-ai creat-o. Nu ai vrut să vezi sau să simți cât de rău te doare.
Te minți, pentru că ai impresia că-ți dă o oarecare stare de confort, dar această stare este de scurtă durată. La un moment dat te trezești și vezi că mergi din rău în mai rău, conștientizezi că înnoți contra curentului.
Ignori faptul că te minți, îți creezi o lume iluzorie și nu mai vezi realitatea din jur. Dacă eviți o situație, nu înseamnă că ți-ai rezolvat problema, ba din contra, te adâncești din ce în ce mai mult în mocirla problemei, creîndu-ți alte și alte probleme și situații de nerezolvat.
Învață să accepți realitatea, așa cum este ea. Da, știu din proprie experiență că, după ce te-ai învățat cu acest stil de viață, după ce te-ai mințit ani și ani de zile că ți-e bine, este foarte greu să te schimbi și-ți trebuie curaj și multă voință, pentru a te accepta așa cum îți este bine să-ți fie.

Abia după ce vei reuși să renunți și să distrugi falsele iluzii în care ai trăit o mare parte a vieții, abia atunci vei face cunoștință cu viața ta, abia atunci vei putea să trăiești în prezent, abia atunci vei ajunge să fii stăpân pe tine. Abia după ce renunți la minciunile care te-au „consolat”, poți trăi pentru viitor.
fragment din cartea „Gânduri pribege” -  Silvia Urlih
24.05.2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu