vineri, 17 mai 2019

Ești în „acasă” al tău ? - Silvia Urlih


Cu certitudine că și tu te-ai lăsat amăgit de vorbe frumoase, de cuvinte pe care le așteptai și care te-au flatat, de gesturi amabile care te-au amețit prin … „sinceritatea” lor.
Însă, la un momentdat, ai constatat că nici cuvintele și nici gesturile nu erau firești. Erau doar lingușeli. Ai constatat că, cel care te-a lingușit, te-a făcut să suferi, sau ți-a adus prejudicii. Poți fi lingușit de partener, de prieten, de patron, de angajat, etc. De ce te lingușeșc ? Pentru avantaje materiale, pentru că urmăresc ceva de la tine. Ce este de fapt „lingușirea” ? E falsitate.
Întâlnim în viață oameni care îți spun că nu te-ar părăsi niciodată, dar care te vor părăsi imediat ce dai de greu, chiar dacă ți-au jurat iubire sau prietenie veșnică. Oare doar să te fi lingușit pentru a obține unele beneficii ?
Și, uite-așa, din dezamăgire în dezamăgire, ajungi să cauți un „acasă” al tău, un „acasă” unde să te simți în largul tău.
Doar oamenii buni, împăcați cu ei înșiși și fericiți, pot împărți și altora fericire ! Deci, dacă tu ești fericit, voi fi și eu.
Uitându-mă în urmă la viața mea, conștientizez că de fiecare dată când am spus DA la orice provocare, pentru că așa am simtit, nu am greșit. Chiar dacă „da”ul meu a fost o alegere greșită, tot am realizat ceva, pentru că am mai învățat o lecție a vieții. Am ajuns aici, unde sunt acum, pentru că am mers mai departe, chiar dacă în față mi se arăta un drum necunoscut. Sunt convinsă că și ție ți s-a întâmplat asta. Și, tot așa, din acceptare în acceptare, din „da” în „da”, am ajuns să înțeleg de ce am tot spus „da”, am ajuns să înțeleg unde îmi este acel drag „acasă”.
„Acasă”, este acel spațiu în care să ne simțim bine, unde ne simțim prețuiți, respectați, unde  ne putem simți în largul nostru, fără a ne cenzura gesturile sau cuvintele ( nu mă refer la gesturi sau cuvinte violente); un „acasă” care reprezintă mediul în care ne simțim în siguranță, atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional, unde să existe respect față de intimitatea și limitele fiecăruia, unde putem să vorbim liber și unde putem să ne exprimăm emoțiile fără să fim criticați sau pedepsiți pentru asta.
Însă, din nefericire, în multe cazuri, nu este așa. Ajungi acasă și te simți străin în casa ta. Nu te regăsești în acel „acasă” al tău, pentru că ești obligat să faci, iar și iar, compromisuri.
„Acasă” nu este neapărat locul unde te-ai născut și ai trăit, ci poate fi oriunde în lumea asta, important este să te simți bine și relaxat.

Tu ți-ai găsit locul ? Ți-ai găsit acel „acasă” al tău? Ai puterea să nu te mai lași lingușit de farisei?

fragment din cartea Gânduri ascunse-n gânduri  - Silvia Urlih 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu