sâmbătă, 18 mai 2019

Cum ar fi să spui DA, la ceea ce spuneai până azi NU ? - Silvia Urlih


Te-ai întrebat vreodată cum ți-ar fi dacă ai răspunde la toate provocările vieții cu curaj, dacă nu ți-ai mai spune : nu e pentru mine, nu am curaj să încep asta, am o vârstă mult prea înaintată ca să mai pot iubi, trebuie să accept compromisurile astea de dragul copiilor, trebuie să suport avansurile șefului pentru că rămân fără serviciu… trebuie să-l support pe patrom, pentru că…etc.
Nu crezi că e vremea să mai spui și NU, atunci când simți că deja faci mult prea multe compromisuri cu tine însuți sau cu cei din jurul tău ?
Cum ar fi să spui DA, la ceea ce spuneai până azi NU ?
Cum ți-ar fi să spui : Da, de azi înainte voi fi cum n-am mai fost.
Cred că mulți ne-am confruntat cu teama de a spune NU la ceea ce ne-a provocat rău și DA  la ceea ce ne-a făcut să fim fericiți.
Ne este teamă să ieșim la o nouă întâlnire imediat după o despărțire. De ce ? Nu cumva de teama de a  mai suferi o nouă dezamăgire ? Sau, poate de rușine și de gura lumii ? Lumea oricum vorbește, indifferent ce-ai face. Dacă ești o femeie singură și ieși la un ceai nevinovat cu un coleg de munca, deja ești judecat că cine știe ce ai putea avea cu acela, chiar dacă e doar o întâlnire nevinovată.
Încearcă, omule ! Încearcă ! Doar cine nu riscă, nu câștigă. Când crezi că-i vremea să iei decizii în urma a ceea ce-ți dictează sufletul ?
Și eu și tu, ți-ai spus mereu : Eu nu voi face asta niciodată. Nu cumva viața ți-a demonstarat că NICIODATĂ nu e NICIODATĂ ? Că ai ajuns să faci lucuri pe care până mai ieri le-ai respins și le-ai judecat ?
Uite că suntem supuși de către viață la provocări la care niciodată nu ne-am gândit că le-am putea face.
Răspunzând acestor provocări, vom înțelege cine suntem de fapt noi, noi cei ce judecăm, noi cei ce suferim, noi cei ce nu mai avem curajul să mai iubim și să ne mai lăsăm iubiți.
Dă-ți voie să răspunzi cu Da sau NU provocărilor vieții și nu vei fi dezamăgit. De ce ? Pentru că, cu cât vei avea mai multe experiențe, cu atât mai multe vei învăța, te vei înțelepți  și vei ști ce-ți dorești de la viață. Vei învăța din greșeli și, dacă nu le vei mai repeta, vei ajunge să cunoști, să simți cu adevărat  ce-i aia FERICIRE.

Dă-ți voie să spui : pot încerca măcar o dată-n viață să fiu eu însumi. Pot încerca măcar o dată-n viață să fac ce n-am mai făcut.
fragment din cartea Gânduri ascunse-n gânduri  - Silvia Urlih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu