vineri, 17 mai 2019

Părinții sunt exemplu pentru copiii lor. - Silvia Urlih


Copiii care au văzut în familia lor certuri, bătăi, jigniri, umilințe, au de suferit toată viața.
Copiii care au fost abuzați, neglijați, maltratați, respinși, umiliți, criticați, își vor forma în timp o părere negativă despre sine și, într-un fel sau altul, aproape toți se vor simți lipsiți de valoare, nedemni de a fi iubiți, și poate că nu vor avea curaj să iubească. Vor avea traume de care , cu greu se vor putea vindeca.
Dacă sunt maltratați fizic, cu siguranță vor maltrata la rândul lor pe alții. Dacă au fot manipulați emițimonal, for face la fel. Copiii cărora li s-a strivit personalitatea, vor face la fel. Copiii cărora li s-au tăiat aripile, vor face la fel.
Părinții sunt exemplu pentru copiii lor.
În relația cu părinții, unii dintre copii se vor simți responsabili, vis-a-vis de ceea ce simt aceștia, de ceea, vor considera că este de datoria lor să-i mulțumească, să nu le iasă din cuvânt, vor considera că trebuie să-i facă fericiți și se vor strdui să facă doar ceea ce li se spune. Nu vor avea curajul să ia decizii proprii, ci, cele mai multe decizii le vor lua în funcție de aprobarea sau dezaprobarea părinților, și vor face tot ce le stă în putință  să li se împotrivească.
Unde duc însă toate astea ? Duc la strivirea personalității, la lipsa de curaj, la neîncrederea în sine, la multe frustrări, devin introvertiți și nu vor avea niciodată curajul să ia decizii după bunul lor plac.
Te-ai întrebat vreodată dacă te poți elibera de toxicitatea care, într-un fel sau altul, îți domină viața?
Dragii mei părinți ! Nu uitați că, în funcție de educația pe care i-o dați copilului, veți fi, sau nu, mulțumiți de realizările lui. Face-ți-vă timp să stați cât mai mult cu copiii voștri. Fericirea copilului nu se poate cumpăra nici cu tablet, nici cu telefoane de ultimă generație, nici cu bani la discreție...nu se poate cumpăra decât cu afecțiunea și cu iubirea voastră. Ce dai, aia primești. Nu uitați că anii trec și că îmbătrâniți. Să nu vă mirați când copiii voștri, la bătrânețe, vă vor oferi ceea ce voi le-ați ofertit: LIPSA TIMPULUI.
P.S. Am fost un copil maltratat fizic și psihic de către părinții mei, dar am reușit să mă vindec de toate frustrările și rănile. Dacă eu am reușit ( cu foarte mulă greutate) să-mi depășeșc limitele, reușești și tu ! Eu, am avut grijă de părinții mei, până în ultima lor clipă. Am reușit să-mi depășesc limitele, să-i iert, să mă iert și să-mi fac „datoria” de copil. Vindecați-vă de angoasele și de rănile pe care părinții, în neștiința lor, vi le-au provocat. Atât au putut ei, atât au învățat și ei de la părinții lor.

Știi tu „Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”
fragment din cartea „Gânduri ascunse-n gânduri - Silvia Urlih 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu