miercuri, 7 martie 2012

TRESTIA ȘI STEJATUL



Sunt , un stejar falnic și mândru…
Stam la taclale cu trestia plăpândă:
Nu te da mare! zise stejatul hâtru
Ești prea fragilă , te rupi când bate vântu.

Sunt eu, stejarul falnic și stufos
Nicicând nu o să mă dărâme nici o vijelie
De veacuri stau drept și fălos
Am rezistat, rezist la vremea ce-o să vie.

Sunt trestie, e- adevărat că sunt plăpândă
Însă mă unduiesc la orișice furtună
Rezist la vijelie și la ploaia spumegândă
Sunt cu bun simț și nu îți port ranchiună.

Sunt vijelia , vin cu fulgere și cu furtună
Stric tot ce întâlnesc în calea mea
Am rupt stejarul de la rădăcină
Era prea falnic și nu se unduia.

Sunt suflul greu, vreau să te văd răpusă
Micuță, firavă, fragilă,trestioară
Dar tu reziști și nu te lași învinsă
De mine, de fulger,sau de vreo vrăbioară.

Sunt, sau mai bine spus eram,
Stejarul care-și plânge-acum de milă,
Că nu mai am frunze pe nci un ram,
Că fulgerul m-a scos din rădăcină.

Sunt trestia plăpândă ,unduioasă
Am rezistat la orișice frutună.
Te-ntreb pe tine fată drgăstoasă:
Preferi trestie, sau un stejar cu-a lui cunună ? 

Sunt în măsură să vă dau a mea morală:
Decât un stejar falnic ,mândru și orgolois
Mai bine o trestie firavă dar vertebrală
Care rezistă în fața timpului anevoios.
Silvia Bya

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu